Miesięczne archiwum: Luty 2015

FERIE ZIMOWE 2015 W ŚWIETLICACH GOPS „WARSZTATY TWÓRCZEJ AKTYWNOŚCI”

Podczas tegorocznych ferii zimowych w placówkach wsparcia dziennego -świetlicach w Mielnie, Gąskach i Unieściu organizowane były różnorodne zajęcia tematyczne, artystyczne, integracyjne oraz turystyczno – rekreacyjne.
Ferie w świetlicach rozpoczęliśmy od spotkania z funkcjonariuszem Posterunku Policji w Mielnie, który poprzez gry i zabawy zapoznał wychowanków świetlic z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa.
W kolejnych dniach realizowane były zajęcia tematyczne „Zabawy z teatrem”, w trakcie których odbył się:
- Dzień Integracji Międzypokoleniowej pod hasłem: ,,Kukiełka warzywna” – zajęcia artystyczne dla dzieci, ich rodziców, rodzeństwa i dziadków, na których powstała zdrowa,warzywna kraina stworów, stworków i zwierzątek,
-Dzień Babci i Dziadka ,podczas którego uczestnicy zajęć zaprezentowali przygotowane w trakcie ferii przedstawienie – bal kukiełkowy ,
-Dzień w teatrze , w ramach którego zorganizowany był wyjazd do Bałtyckiego Teatru Dramatycznego w Koszalinie na przedstawienie pod tytułem „O kocie w butach” i zajęcia, których celem było poznanie teatru od zaplecza, zwiedzanie pracowni artystycznych i garderoby.

W drugim tygodniu ferii nasi podopieczni wyjechali na trzydniową wycieczkę do Trójmiasta (Gdańsk, Gdynia, Sopot).
Pierwszego dnia wycieczki wychowankowie placówek zwiedzili Sopot , w tym sopockie molo – jedno z najpopularniejszych polskich obiektów rekreacyjno-imprezowych, najdłuższy drewniany pomost w Europie i przepiękną zabytkową fontannę oraz zażywali kąpieli wodnych w ogromnym , nowoczesnym, największym w Europie sopockim aquaparku .
Drugiego dnia zwiedzaliśmy Miejski Ogród Zoologiczny „Wybrzeże” w Gdańsku – Oliwie
i Centrum Nauki Experyment w Gdyni, gdzie uczyliśmy się poprzez zabawę w 4 strefach tematycznych . Pierwsza z nich, HYDROŚWIAT zachęciła nas do poznania tajemnic wodnego świata – budując tamy, zapory czy tworząc wodne wiry można było nieźle się pochlapać. Bo w końcu woda to nieokiełznany żywioł!
Druga- DRZEWO ŻYCIA ukazała nam zagadnienia przyrodnicze, gdzie mogliśmy z bliska podejrzeć zachowania zwierząt, a nawet zobaczyć świat ich oczami. Na własnej skórze mogliśmy odczuć trzęsienie ziemi i podziwiać przyrodniczy fotoplastykon.
Wystawa NIEWIDOCZNE SIŁY pokazała fizyczny wszechświat bez uciekania się do wzorów i wykresów. Zagadki dotyczące środka ciężkości, ciśnienia, magnetyzmu czy fal dźwiękowych stały się dziecinnie proste.
Na deser, w sekcji AKCJA – CZŁOWIEK czekała nas wyprawa w głąb ludzkiego ciała. Dzięki multimedialnym manekinom zajrzeliśmy do środka naszych organizmów, poznając zachodzące w nich procesy. Przeprowadziliśmy też wirtualną operację i, dzięki nowoczesnej technologii, przekonaliśmy się jak będziemy wyglądać w wieku 80 lat!

W ostatnim dniu pobytu w Trójmieście zwiedziliśmy historyczne centrum Gdańska. Zaczynając od Długiego Targu, który wraz z ul. Długą w XIII wieku pełnił rolę traktu kupieckiego, poprzez Fontannę Neptuna, Dwór Artusa, Złotą Kamienicę, Nowy Dom Ławy, Zieloną Bramę, przeszliśmy na Długie Pobrzeże, gdzie zwiedziliśmy Żurawia – najstarszy , zachowany dźwig portowy w Europie. Wycieczkę zakończyliśmy pobytem W Centrum Hewelianum w Gdańsku – nowoczesnym centrum edukacji i nauki, gdzie za pomocą interaktywnych ekspozycji można było poznać wybrane zagadnienia z dziedzin nauk ścisłych oraz historii.

Sporządził:
Agnieszka Józefowska
Kierownik PWD-Świetlicy „Rybacówka” w Unieściu,
z filią w Mielnie

Beata Korczyńska
Kierownik SPWD- Świetlicy „Promyk” w Gąskach

IMGP3071IMGP3035IMGP3025IMGP2997IMGP2982IMGP2973IMGP2968IMGP2966IMGP2947IMGP2833IMGP2806IMGP2724IMGP2709IMGP2635IMGP2535IMGP2530IMGP2528IMGP2466IMGP2463IMGP2460IMGP2458IMGP2456IMGP2431DSC_0386DSC_0301DSC_0260DSC_0253DSC_0222DSC_0105DSC_0090IMGP3094